06 January 2010

Siapa yang Tahu~~~????


Dear Blog,

Setelah beberapa hari melangkaui tahun 2010, baru kali ini aku berkesempatan menulis lagi. 2010 aku sambut dengan keadaan kesihatan yg kurang baik, aku demam untuk beberapa hari.... Tinggalkan cerita sakit, apa yg berlaku untuk permulaan 2010 pada diriku???

Yup, pada mulanya bermula dengan baik, Alhamdulillah Allah mendengar rintihan hambaNya ini. Ku lalui hari-hariku seperti rutin yang biasa, tiada yang berubah pun, cuma anakku Hakim makin manja dengan ku, kengkwn jangan salah sangka pula, bukan manja sbb nak dpt adik, tp tak tahu kenapa Hakim semakin manja dengan ku....sebelum ni asyik nak ngan abah dia jer...mungkin dia makin membesar dan dia mula memahami kasih sayang yang aku curahkan untuk dirinya....alahaiii anak mama sorang nih.

Aku ingin jadikan 2010 ini, tahun yang penuh dengan senyuman dan kegembiraan....aku perlu tinggalkan cerita duka....jangan menangis lagi..itu azamku.
Namun jauh disudut hati yang kecil ini, masih menangis....Kenapa masih menangis ALIN???........luka ku yang berparut, hati ku yang berderai, SIAPA YANG TAHU???

Biar la....biar la aku sendiri yang menangis dan biar la aku sendiri yang memujuk kerana SIAPA YANG TAHU??? saat hati ini dilanda duka....biar la, air mata ini setia menjadi peneman kerana air mata ini pasti tidak akan kering....air mata ini pasti akan hadir saat terkenang cerita suka dan duka....

Kepada hamba-hamba Allah yang selalu membiarkan hati ini menangis, bergembiralah kalian melihat air mata ini, tiada apa yang perlu ku dendamkan...kerana aku dambakan kebahagiaan yang kekal DI SANA kelak, dunia ini hanya pinjaman......apa yang ada padaku sekarang juga hanyalah pinjaman, tiada satu pun yang akan kekal....

Pasti ada sinar bahagia untuk aku suatu ketika nanti, aku yakin. Salam to all...

Bye...Bye...

No comments: