22 July 2010

Buat baik di Balas Baik

Dear Blog,

Masa menaip entry ni, time lunch, malas nak keluar, so apa lagi, jenguk la kat sini.
Fuhhh!! sangat lega, audit dah settle dengan jaya nya. Part aku dpt OFI jer dan pujian yg melambung-lambung....(riak nye...)

Alhamdulillah, hasil penat lelah, tungkus-lumus, bersengkang mata dan OT aku selama dua minggu lepas berbalas dengan pujian yang melambung daripada auditor.
itu la, bak kata pepatah...buat baik di balas baik
kalau buat kerja dengan niat yang ikhlas dan tanpa rungutan, akan mendatangkan hasil yg baik.

Aku sangat bangga,even this is my first try, aku berjaya maintainkan pencapaian department ku. Aku berjaya buka mata kepada kroni-kroni ofis ni yg suka menjaga tepi kain orang, yang aku ni diam-diam ubi berisi (wlupun aku diam.....tapi kerja aku tak susahkan org dan always well done....sbb itu adalah expectation dari pegawai atasan, aku kena achieve)

Ok, dah la cite pasal audit. tak menarik pun.
Last week,hari sabtu, lepas blk dari kenduri kawen kawan en.asben, our small family benti solat kat "Masjid Besi P'jaya".....(my asben pggl nama tu....suka-suka jer).
Nak solat kena la gilir2 sbb ada si hero tu.

Masjid Besi ni best, masjid baru, guna kipas jer, tak de aircond2 nih.....selebihnya natural air....sbb MB ni wat concept "open"....so angin sepoi2 bahasa from p'jaya lake tu meniup masuk ke dalam MB.....sangat la nyaman nyer.

MB ni, dewan solat nya sangat la luas......kat tepi2 dewan tu ada balkoni yg leh org lepak2 after solat.....
aku, en. asben dan hero ku pun lepak2 gak after solat.

Seronok tgk perwatakan manusia kat situ. Masuk masjid of course la bertudung kan? tp aku sangat emosional dan sedih bila tgk ada mak2 datin, makcik2 yg berstatus mak2 org,teenagers pompuan....tanpa segan silu masuk ke masjid dengan kepala yg "bogel".

Awat nye???? tak blh ke nak respect Rumah Allah yg cantik tu.....terang2 nmpk niat ko sekadar nak bersantai2 kat situ. Solat atau tidak itu terpulang la pada individu. tapi aku sangat marah bila ada yg tak bertudung bila menziarah rumah Allah. Nauzubillah............

Termenung aku sejenak....sekali lagi terlintas di hati, dunia akhir zaman. Aku pernah terbaca, antara tanda-tanda dunia akan kiamat:
" Rumah Allah dihias cantik, namun tiada pelawat dan sekadar dijadikan hiasan"
Renungkanlah wahai manusia...........aku tau, aku juga bukan la perfect, tapi aku sekadar berkongsi ilmu yg mana ada pada ku.

Tidak takut kah kalian pada hari pembalasan?????..............terutama wanita.
Wahai kaum wanita......ketahuilah, bahawa kaum kita la yg paling senang mendapat pahala namun kaum kita juga lah yang paling ramai menghuni neraka........Nauzubillah.

Seems like entry kali ni sangat emosional yer kengkawan....sila abaikan emosi ku itu.
Entahlah....kadang tu aku terpikir jugak.....org2 yg buat dosa ni, terutama umat islam, mereka bukan tak tau bezakan pahala dan dosa....cuma............kenapa yer???

Nauzubillah......aku pun masih kerdil disisi Allah.....maafkan andai ada yg terasa. sekadar berkongsi ilmu.


See Ya!

No comments: