24 September 2011

Ku Cari Damai Di Hati

Tatkala insan lain sedang bergembira
namun aku disini menangis meratapi nasib
mencari sekelumit sinar kebahagiaan

puas aku mencari salah diri ini
puas aku muhasabah mencari kekurangan diri
lalu ketemui jawaban
aku hanyalah manusia yang lemah

kadang cemburu dengan kebahagiaan
kenapa terlalu singkat hadir dalam hidupku
apakah aku tak layak untuk bahagia???
Tuhan telah merancang yang terbaik buatku
ku menanti rahmatNya

Sakitnya......pedihnya derita yang ku lalui ini
serasa untuk mengalah
namun aku pasti dapat mengharunginya
ku panjatkan doa agar diberi ketabahan dan kesabaran
dalam mengharungi onak yang berduri ini

kesunyian yang melanda diri
kerinduan yang menghimpit jiwa
mengajak aku untuk lebih mengenali
Penciptaku.......Dia lah Yang Maha Esa

Ku Cari Damai Di Hati
kepada Tuhanku tempat aku mengadu
kepada Tuhanku tempat aku menangis semahunya
kerana aku yakin dan percaya
Allah mengetahui segalanya.....gejolak di dalam hati ini

pasti ada kebahagiaan yang menantiku
kerana Allah telah mengambil sedikit kebahagiaan dariku
dan Allah berjanji akan memberi lebih kebahagiaan
buat mereka yang sabar
Sabar itu indah............................................

wahai hati, tenanglah
wahai jiwa, damailah
yakin Allah bersamaku.



note: sekadar coretan....... :-)

No comments: